2 wauw-momenten in the pocket! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Lisanne Wesselink - WaarBenJij.nu 2 wauw-momenten in the pocket! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Lisanne Wesselink - WaarBenJij.nu

2 wauw-momenten in the pocket!

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

08 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Picton

Zo, mijn eerste verslag vanuit Nieuw-Zeeland! We zijn vrijdag helemaal heel aangekomen, na een meeeega lange vliegreis (toch nog een beetje onderschat). Rosemary, ons contactpersoon van onze stageschool, kwam ons ophalen van het vliegveld en bracht ons naar ons b&b. Zij nam onze handbagage koffers mee, vol dingen die we tijdens onze reis niet nodig hebben. De eerste nachten wilden we even een kamer voor onszelf om bij te komen van de jetlag. Dus wij hadden daar overdag even de buurt verkent, nog fris en fruitig. En maar wachten op onze jetlag, en maar wachten.. Om 8 uur 's avonds waren we toch wel moe en zijn we gaan slapen. De volgende dag dachten we, ok vandaag komt het.. Maar nee! We zaten prima in ons NZ ritme. Dat ging snel :) Zondag zijn we helemaa naar beneden gevlogen, naar Christchurch. Die vlucht was officieel ons eerst WAUW moment. Wat een fantastisch uitzicht! Christchurch zelf was wel indrukwekkend, omdat heel de stad plat ligt van de aardbeving(en). Er hangt een hele trieste sfeer, vond ik. Niet echt een stad waar we heel lang willen doorbrengen, dus gingen we verder naar Kaikoura, een zeedierenparadijs. Super veel zeehonden gezien en lekker langs de kust gelopen. Na een kort nachtje slapen was het tijd voor iets dat ons 2e WAUW moment ging worden: zwemmen met wilde dolfijnen. Dat was echt ongelovelijk gaaf! Ik zag een moeder met baby onder me door zwemmen en de dolfijnen bleven maat rondjes om je heen zwemmen, ze vonden het allemaal reuze interressant. Echt een ervaring om nooit te vergeten. Nu zijn we in Picton, het plaatsje waar je de ferry kan pakken naar het noorder eiland. Maar dat gaan wij nog even niet doen! We gaan zo door naar Nelson, het plaatsje met de meeste zonuren van het land. We hebben de afgelopen dagen echt ontzettend lekker weer gehad, maar er wordt in Nelson toch echt regen voorspelt.. We zullen zien. Ik kan nog ven geen foto's erop zetten, want die staan op mn camera en ik typ dit vanaf mijn telefoon, onze laptops hebben we achtergelaten in Auckland. Als ik weer wat dingen heb meegemaakt (leuk of minder leuk, tot nu toe heb ik gelukkig alleen nog maar leuke verhalen :D), dan horen jullie wel weer van me!

Liefs,
Lies

  • 08 Januari 2013 - 23:27

    Wendy:

    Die dolfijnen, echt waauw!! Klinkt verder ook allemaal even relaxt dus ik denk dat ik je binnenkort achterna kom! ;)
    xxx

  • 08 Januari 2013 - 23:59

    Antoinnette Rikhof Uit Zwitserland:

    hoi lies, bedankt voor je spannende bericht,vooral dat zwemmen met de dolfijnen,meid wat een belevenis.nu maar hopen dat er niet te veel regen komt.liever een beetje regen dan die hitte in australie want dan kun je ook niet veel doen.hier begint het lekker koud te worden en ze zeggen dat er weer snel sneeuw komt en dat geloof ik ook daar ik mijn knie behoorlijk voel.Ik vind het spannend je te volgen en kan zo ook iets meegenieten.moest wel lachen dat je ook schreef dat het eten zo duur is en dat je wel eens zou kunnen aankomen,maar je bent zoveel in beweging dat het misschien wel meevalt.groetjes vanuit Oberwil en een spannende tijd.xxx l.g ook aan "Steef"Ant.

  • 09 Januari 2013 - 07:33

    Gerrita:

    Hoi Lies en Steef,
    We kijken elke keer vol verwachting uit naar berichtjes van jullie. We hebben om jullie belevenissen al veel gelachen. Heel bijzonder, dat zwemmen met dolfijnen. iets wat je nooit meer vergeet ! Ik denk dat heel veel mensen jaloers op jullie zullen zijn!
    Veel plezier met jullie verdere tocht en tot horens, Gerrita

  • 14 Januari 2013 - 19:57

    Henrico:

    Hallo Lisanne, Fijn om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben.Wat een ervaringen! Lekker in de zon. Wij gaan hier genieten van het schaatsweer. Leuk om met dolfijnen te zwemmen. Zeehonden zul je er vast ook hebben. Heb je daar ook mee gezwommen? Geniet nog van de vrije tijd en leuk dat wij als blauwvingers met je ervaringen kunnen meegenieten. Groet van ons allen.

  • 19 Januari 2013 - 13:52

    Anneriek & Bert:

    Boffers dat wij zijn om mee te mogen genieten van jullie WAUW! momenten. WAUW te GEK!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 15 Dec. 2012
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 16247

Voorgaande reizen:

03 Januari 2018 - 09 Juni 2018

Azië avontuur

02 Januari 2013 - 07 Juni 2013

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: